Grand Prix Královehradeckého kraje a VC HK

 

V pátek jsem startoval na Velké ceně Hradce Králové v MTB Kritériu v kategorii hobby,(které bylo před hlavním závodem elite s mezinárodní  konkurencí  Continetálních týmů)

Start byl na Hradeckém  Starém náměstí v 17hodin.Závod to byl hladký na 40minut+1kolo ,takže žádný body a kdo bude na pásce první,vyhrál. Okruh z poloviny po kostkách,možná horších jak na Paris-Roubaix :- ) a zbytek asfalt,celkem 1,4km.

Na startu se sešla velká konkurence,jak z domácího týmu HSK Cycling  Petr Expen  Pilnáček  nebo Roman Šťastný z Rock Machine Cyklomax,tak bývalý reprezentant na silnici a vítěz Závodu Míru, Luboš  Kejval, další dobrý závodák Luboš Němec  z Vokolek –import,,Martin Splítek z Alpine Pro Author teamu ,5.na dlouhých bajkových Sudetech )a další..celkem tedy 65 závodníků včetně 5žen.

Jednou z odvážných bikerek byla i moje ségra 13.letá Eliška ,která do toho šla bez bázně a hany:-)

Od startu se nejelo příliš rychle ,držel jsem si pozici vpředu okolo 3-5.místa a každym okruhem se tempo zvyšovalo a to hlavně v brdku před cílem a po kostkách na náměstí… Přibližně v polovině v 17.min.závodu jsem za to vzal v průjezdu na náměstí a jediný kdo můj nástup zachytil byl Splítek ,který ale nestřídal a dle jeho slov prostě na to neměl,aby mě přelezl…takže jsem dva okruhy táhnul za své… a v tom třetím jsem zvolnil a počkal na zredukovaný peloton přibližně už na 20lidí… v úniku jsem si to docela prásknul a pár okruhů jsem se z toho dostával.. další okruhy jsem se o nic nepokusil a vyčkával na závěr jako ostatní,kteří se spíše jen šetřili..

V poslednim okruhu jsem si udělal pozici v předu okolo třetího fleku ,protože jsem věděl ,že rozhodně poslední zatáčka 200metrů před cílem..a že jo!

Přibližně 300metrů před páskou někdo nastupuje tak jdu po něm,ale ihned zvadnul a to už se blížíme k té poslední zatáčce,najíždim tam na první figuře a začínám špurtovat,nevim jak to zamnou vypadá není čas na otočení se a davám do to všechno…V cíli jsem první o vteřinku před již zmiňovaným Splítkem,3. dojíždí Luboš Němec, 4. Luboš Kejval, 5. Expen Pilnáček.

Závod tedy vydařený jak po taktické i fyzické stránce,dobře jsem se rozjel před sobotnim závodem. :- ) segra  a vydržela přibližně 5  okruhů než jsem ji předjel o kolo a byla 5.v ženách.max.tepovku 207!!!:-) A jako bonus jsem dával rozhovor pro ČT4 sport,který bude ve středu v 16:40h vysílat záznam. :- )

Výsledky: https://www.grandprixkhk.cz/a47-velka-cena-mesta-hradec-kralove/vysledky/

 

 

 

 

 

 

 

V sobotu pokračoval program v Třebechovicích pod Orebem,závod na 110km v kopcovité krajině Orlických hor,hlavní bylo stoupání do Olešnice, Deštného a na Luisino Údolí celkem s převýšením slušných 1500metrů.Součástí byl UCI  1.2 závod elite na 180km.Profíci startovali 3h po nás ale jely rovnou z HK.

Trochu jsme tentokrát musely vošéfovat mechaničák,abych nedostal hladáka jako na Tour de Kolonožka před 3 tejdnama, a nepřiploužil se z 50 min ztrátou na vítěze!:-) V mechaničaku mi jel mechanik  Bocian s Eliškou,protože tatka taky dáwal ! Závod odstartoval  v 11hodin,a prvních patnáct rovinatých kiláků jsem se spíš rozjížděl uprostřed pelotonu...zatímco vepředu se nastupovalo a dva lidi už jeli v úniku…na 20.kilometru se začíná pozvolně stoupat do kopce a to byl správný  čas se vysunout dopředu…za pár kiláků došlo v balíku k několika pádům..naštěstí daleko ode mě..okolo 30.km se začíná závodit na doraz a vpředu se vytváří skupina přibližně 25lidí a v dalším průběhu kopce se redukuje na 20závoďáků… nejede se mi nějak extra supr že bych mohl odjet..to fakt ne!  Na cca 45km v docela průdkém kopci míjíme velkého fanouška Ivana Basa a rekordmana v dvoustovkách Pavla Sováka ,který je právě na švihu:- )

 Potom sjíždíme do Olešnice v Orlických horách,kde je bufet a ihned za ním začíná kopec na Luisino  Údolí, je to docela pruďas 7/8% a jede se rychle,ale jedu si svoje přibližně dva metry za skupinou,která už má jen 6lidí… před horizontem  jdu na špici a zrychlím ,ať je to bolí.. :- )

Následuje těžký sjezd hlavně kvůli špatný silnici která tam je snad už ze třetihor:-D a jedu zrovna na druhé figuře a v jedné zatáčce je štěrk a zrovna tu stopu jedeme,takže následuje vycvaknutí  levé nohy v rychlosti 55kmh  a pod smeknutí  obou kol  u druhé krajnice,kde je toho štěrku snad 5cm :- )a se šťěstím nekončím v blízkém potoku nebo na zemi!

 Jedeme dál ,nikomu se moc nechce  jet..následuje poslední velký kopec 2,5km okolo 6,5% prostě českej kopeček :- ) a už míříme směr Rychnov nad Kněžnou  bohužel nikdo nemá zájem závodit na hraně a jede se údržba což mě trošku štve..a dojíždí nás ze zadu dalších  10lidí,hodně silných..

To už se blíži cíl,máme nějakých 13km do finiše..všichni to chtějí nechat na špurta a když vidím ty vysoký karbonový ráfky,a obrovský lýtka několika ze soupeřů tak mam v hlavě že budu muset odjet :- ) ...néé, že bych si na sprint nevěřil,v tom jsem dobrej.. ale znáte to,náhoda je blbec…

Takže dávám gela od Nutrendu,rychlého borůvkového :- )) na cca 8km před cílem nastupuje z domácího oddílu HSK Cycling Lukáš Čáp,který má ve skupině  ještě Petra Pilnáčka.. chvilku ho nechávám větrat a pak razantně jdu po něm! Nikdo se za mnou nevyváží, a docvakávám Čápa,vystřídám ho,on mě..pak zas já jeho..ale už mě dál střídat nechce,ačkoli ho o to několikrát žádám..otáčim se a visí zamnou jak na gumě,hlavní skupina kousek za náma..z doprovodného auta ho povzbuzují a burcují aby jel !!

takže není na co čekat a v brdku za to beru a Čapíno z HSK odpadá,pokračuju v nastoleném tempu,furt je to nahoru dolu..jedu na doraz..tepovka furt 190,radši jsem ji přecvakl na otáčky,který mám 90-100...jedu 43-50kmh..otáčim se mám docela náskok..vidím tabuli 3km do cíle,tak se mačkám co to jde..a přichází kostky po rovině,modlím se abych neměl defekt..2kiláky před cílem jsou další a o hodně hnusnější kostky,ale do kopce,tam se pocitově docela zastavim,ale na horizontu to zas rozjíždim do plnejch…. a už mě dojíždí muj mechaničák..tak je to dobrý..náskok tam náký je..poslední kilák je docela technický městem v Třebechovicích…. Poslední zatáčka doprava ..100metrů a jsem v cíli.. vyhrál jsem! O 1:06minuty zamnou dojíždí balíček cca 13lidí,a druhé místo pro sebe bere Radim Kijevský( Tipcredict ,prý bývalý profík..? ) třetí dojíždí Petr Pilnáček z pořádajícího týmu, čtvrtý Jan Martin z KAH Vrchlabí, 5. Tomáš Vitáček z BMC Wiessmann

Závod si taky střihnul Oťěcko Tondáno,dojel na 113.místě,v kategorii 30. A dle jeho slov mu to jelo jak svina :- ))

 

Skvěle zorganizovaná akce,suprově zabezpečená trat ..takže palec hore!

A taková perlička k závěru, z vítězů všech  kategorií se vylosoval vítěz,který vyhrál rám Author,ten nej za 35tisíc.. vyhrál ho týpek co byl celkově 2., a ten jel závod na tom nej!za čtvrt mega Looka..a když jsme se ho zeptali jestli ten rám využije,tak  řekl: hmm,tak maximálně ho hodin na hák.. asi pro něho nic moc cena.. : -)Výsledky: https://www.grandprixkhk.cz/grandprix-kralovehradeckeho-kraje/vysledky/

 

 

A jaký mám  plány do konce sezony?

V průběhu příštího týdne odjíždim do Itálie na 2 etapáky v reprezentačním dresu! Nejdřív dvoudení Internazionale juniores 2012 San Marco,a potom 4 dení GiRO dela LUNIGIANA  a tohle byl skvělý trénink.. a taky budu muset definitivně vyřešit kde budu jezdit příští rok! Zatím nic nemám dojednaného ,nikdo nemá zájem?? :- ) As pořád ještě  nejsem kvalitní závoďák! A prej že podpora talentované mládeže… haha!!  A taky mě mrzí že nemám ze sobotní silnice ani jednu fotku,sice tam jezdil na mašině  p.Matějka z Road Cycling,ale ten si fotil asi jen svý známý, :-) nemám vůbec nic,ani cílový foto!Že bych někoho sral,?:-))))

Pedálu zdar!

 

 

Instagram

 

TOPlist