Jednorázovky a etapák v Itálii

 

Ve dnech 24.srpna-2.září jsem byl  s reprezentací na závodech v Itálii. 

Ve složení: Já , Michal Vakoč(Dukla Praha),RadovanDoležel (TJ Kovo Praha)  , Michal Kukrle mistr ČR a  Tomáš Heřmanovský (oba TJ Uničov)

 

První byla jednorázovka ve Vertově u San Marca, jedou se rovinaté okruhy s jednim brdkem,celkem 83km. Na startu spousta reprezentačních družstev a hlavně domací Italové,celkem okolo 200 lidína startu! 

Od startu se jede hodně rychle,ale nemám problém a jsem docela vepředu ,při těchto závodech to je základ..jede se mi dobře..přibližně 2km před koncem druhého okruhu,kde zrovna byla rychlostní prémie mám z přibližně páté pozice v balíku,defekt zadního kola! ihned mávám pravou rukou,chvíli na tom jedu,pak zastavim ,vyndám zadní kolo a mávám, aby u mě zastavil neutralní mechaničák Shimana..výměna probíhá docela rychle..ale balík je už samozřejmě  fuč! dávaj mi tam  náhradní kolo,shimano!? ,ale mam campu a navíc mi drhnou špalíky  o plášt.vůbec to nechce chodit po pastorkách,přezkakuje to jak svině!..

Za chviličku mě ten mechaničák dojíždí,chytnou si mě u auta,a roztáhnou sedmdesátkou.!.chvíli mam před sebou kolonu..ale do balíku už se bohužel nedotáhnu..dojíždim nějaké odpadlíky a po dalším okruhu mě rozhodčí odvolávají..škoda..do té doby to jelo super!

Nejlépe z naší repre zajíždí Doležel s Vakočem,okolo 20.fleku..Heřmanovský se vykrešil a vodvezly ho do nemocnice,ale navečír ho přivezly zpět na ubikace,jenom sedřenej a koleno kaput.

 

Druhý den byla další jednorázovka ,docela kopcovitá,124km dlouhá,s cílem na kopci.a taky okruhy..startovalo se opět ve Vertově.. pár kiláků po startu je 10km kopec,ale je táhlý a jede se furt okolo 40kmh..potom dlouhý sjezd,pár rovinek a už sme na okruzích okolo cílového města,dva okruhy jsou rovinaté s cílovým stoupáním,a další dva jsou s 2km kopcem,okolo 8%..

Přibližně na 85km zkouším štěstí a jdu do úniku kde nás jede přibližně deset..je tam nákej Australan,potom nákej Kazachstánec z Astany,a domácí taliánsky divočáci,jede se na doraz! ..dva okruhy před cílem máme pod kopcem minutu na balík,ale nahoře nás dojíždí.. hrozně jsem si to prásknul a jsem rád,že visím… cca 20km před cílem předposlední okruh v kopci odpadám. A prosejvám se na konec přiřítivšího se  balíku a jsem rád že tam vůbec zůstanu.!do cíle nakonec dojíždim okolo 80místa se ztrátou 6.minut ze 196závodníků.nedojelo 91 lidí :- )

Nejlépe zajíždí Michal Vakoč opět okolo 20..

https://www.sanmarcovertova.it/

 

 

 

 

V pondělí jsme se přesunuly k moři ,do Marina di Massa, Ve čtvrtek 28.srpna startovala 1.etapa jednoho z nejprestižnějších světových  juniorských závodů ,, Giro della Lunigiana,,startuje 161llidí..

 

Etapa 111km dlouhá jeden kopec na trati a jinak zvlněno a  rovina. Od startu je to velmi hektické,samé lokty,strkanice,vlny a to všechno ve vysokých rychlostech okolo 50kmh ! nic jednoduchého..jede se mi ale dobře,jsem docela vepředu okolo 20-40fleku..

Na 61.km začíná jediný kopec, je,okolo 10%..má jen okolo 1,5km.. :-).nahoře jsem okolo 40fleku..ale ze sjezdu se to rozpojilo,protože v jedné zatáčce spadlo přibližně deset lidí,včetně našeho Míšy Kukrleho.. :-(

 

Dole jsem v malé skupince,před náma přibližně minutu vedoucí grupa s 15lidmi..

 

Na cca 75km odjíždím z balíku se svejma repre partákama Vakočem a Doleželem,je nás celkem 8 střídáme jen my a Slovák Daško.. náskok první skupiny se pěkně ztenčuje.!. Italové a Dánové nechtějí ani šlápnout a jen se vezou!.:-(…kilák před cílem kluci z národáku nastupují já jsem zrovna vzadu ve skupině,tak aspon jdu okamžitě na špic,a kotvím jim to..at najedou pár sekund..z naší skupiny špurtuju až jako předposlední,už jsem neměl taky moc sílu a beru 25.flek,místo za mnou 5 vteřin dojíždí slovenský mistr a velká naděje Mario Daško.kterej vyhrál na mistráku v Půchově celkově. Kluci na 15. A 16.místě!super!,průměr jsme měly přes 43,5km/h.:-)

https://www.girodellalunigiana.it/file/2012/1tappa_classifica_generale.pdf

 

2.etapa má 105km, docela kopcovitá,a zásadní jsou dva pětikilometrové kopce a technickým sjezdem,ten poslední 6km před cílem.

Od startu se jede ostře,opět nechybí již tradiční loktování,díry v silnici a hlavně kanály…pohybuju se okolo 30-50pozice,zatím je to rovina a před kopcem se plánuju vysunout víc dopředu..

Na 30kilometru v nějaké vesnici v rychlosti 45kmh před mnou padají tři jezdci a padají rovnou přede mě,takže narážím do nich,a letím přes řidítka ,ale ani nevím jak jsem to udělal a přistávám na nohy,fakt nechápu! Rychle běžím ke kolu,ano běžím!protože JURY se s nikým neserou!(místní specialita je,že když závodák se rychle nesbírá a nejde ke kolu,tak mu uskřípnou rámové číslo a má po závodě)takže  dávám do košíku vypadlý bidon,naskakuju a jedu maximálku abych se tam vrátil,protože začíná stoupání..překvapivě se dostávám rychle dopředu..ale za další 3kiláky chci přeřadit na lehčí převod a lup přehazka je v prdeli,,campa record.:-)byla po pádu asi nalomená a jak sem začal v kopci za to pořádně brát tak to nevydržela.. takže čekám na rezervu,náš mechaničák má číslo 24,takže docela čekačka..:-(cca 2 min.. dostávám náhradní CUBE..jedu na doraz..je to proti větru..za každou cenu se snažím vrátit do balíku..ztráta jak svina..rozhodčí mě bere vedle motorky a snaží se mě tam dovézt.!!!.:-).pak mi říká at se ho chytnu..  dováží mě do kolony ,cestou sbíráme odpadlíky..:-).dál než k 15.mechaničáku se  ale nedostanu a na 82km mě rozhodčí odvolávají kvůlí ztrátě přes 8min.a 4 dení etapák pro mě definitivně končí!!!. zase smůla a přitom to bylo perfektně rozjetý.. nejlépe zajíždí Michal Vakoč z Dukly ,opět do 20 fleku ,super!

Smůlu měl i další reprezentant,Radovan Doležel,měl pád při kterém se střetl čelně s autem a zlomil vidlici,další z našich  Heřmanovský dostal limit.. takže pokračují v závodě už jen 2jezdci..

www.Girodelalunigiana.it

 

V sobotu místo 3.etapy jsem jel švihat do kopců.. vyjel jsem si dvakrát Paso di Vestito..18kiláků kopec..průměr 6%.. 2kiláky 17%...pak pár rovinek u moře celkem švih 6hodin..

V Neděli jsem jel  dvě hodky a dlouhá cesta domů 11h,a potom ještě z Prahy -Motola 1,5h.,dom,Domů přijíždím s oteckem v pondělí po půl 5 ráno!brrr.

 

A závěrem:realizační team fakt super chlapy vč.trenéra jsou v pohodě ,a staraj se o nás co to jde,perfektně,štelujou kola,masaže atd.fakt díky!,ubytování ušlo,jídla hodně ve formě švédskejch stolů,a apartmány jsme měly 100m vod moře,ale já tam nevlezl já neumím skoro plavat,a eště by tam na mě něco vyskočilo a sežraloJPočasí parádní,teplíčko.kluci z repre taky super parta!

Výkon jsem se snažil podat maximální,a snad jsem byl chvílemi i vidět .Rozhodně mám na to s nima jezdit, a v podmínkách co mám bych je chtěl vidět.-)Konkurence světová,nasazení maximální,závodí se fest.a to se mě líbí!Je to prostě jinej svět,a musím makat abych se v repre udržel i v budoucnu a mohl  se zúčastňovat velkých pretěků  i v katg.U 23,co budu už v sezoně 2013 jezdit !

Ted v sobotu mě čekají bajkové sudety které se jedou v Teplicích nad Metují.

 

Fotky z 1.etapy Giro della Lunigiana

 

fotky z druhé etapy Lunigiany

Instagram

 

TOPlist