Rallye Sudety

 

V sobotu 8.září  se konaly  již 18. Bajkové Sudety v Teplicích nad Metují.  Jel jsem krátkou 60ku , protože v červnu jsem vyhrál krátký silniční,takže jsem chtěl bojovat i v soutěži ,, malý sudetoman,,

Ve středu jsem seděl po 1,měsíci na bajku a to na středečnim xc poháru v Úpici..z 1.fleku jsem si po prvním okruhu musel vystoupit a jet si svoje, a necítil jsem se dobře.a trochu mě bolely i záda....stále ve mně přetrvává únava ze silničního  etapáku v Itálii .

 

Moje taktika na sudety byla,jelikož jsem je jel už asi 5x , se první polovinu šetřit,zbytečně se nezahltit, a mít sílu a jet kaši  na posledních 20kilometrů,kde jsou těžké  kopce a většinou  se tam závod rozhoduje..

Start byl v 8 h.ráno , společně s dlouhou trasou. Měl jsem vyjetou z loňska první vlnu,ale jdu na poslední chvíli a stojím až na konci , okolo 100. místa.. Takže první půlkiláku se snažim dostat dopředu,těsně pod Bišíkem jsem okolo 20fleku,ideální pozice..  kopec má 3kiláky ,už se startovní pole  trhá,vznikají díry a skoro celý ho jedu v první skupině cca 30lidí ale ke konci si vystupuju a motám si svoje,rozhodovat se bude jinde.. Následují louky,polní cesty a docela rychlé sjezdy s ostrými šutry..jedu ve skupině 20lidí přibližně dvě minutky za vedoucí grupou kde jsou hlavně závoďáci na dlouhou,ale i několik soupeřů z krátký trasy..

okolo 35kiláku  se dělí tratě,a ve skupince nás zůstává šest..a před námi další čtyři lidi.. ve stoupání na Ostaš trhám skupinku a za mnou deset metrů visí Adámek z (Loko Trutnov).. ze sjezdu si mě dojíždí,protože já dostávám křeče do obou rukou, a sotva se udržím řidítek.. Spolu jedeme skoro až do cíle..v  technické točce 300metrů před cílem jsem nalepenej za nim a jeho otec  na mě křičí: ,,Tomáši nech ho!! ,, ( jako že mu mám dát boj o pátej flek zadarmo? V žádném případě,to já nedělám!)

100metrů před cílem před poslední levotočivou zatáčkou se dostávám přes něj,projedu zatáčku a špurtuju..takže 5.flek celkově,1.v juniorech, celkově 1.místo malý sudetoman, 1.v kategorii v malý sudetoman. Celkově 60km vyhrál Vlasta Veverka, a 115km Jirka Friedl

Docela úspěšnej den..trat dobrá,značení taky, hodně pěkněj byl ten úsek po kořenech než se dělily tratě... :)

Otecko Tondáno si dal královskou dlouhou 115ku, jel na pohodu , zajel okolo 8hodin a totálně se přežral dle jeho slov na občerstvovačkách : )

 

Otecko na Sudetech

 

 

 

Instagram

 

TOPlist