Regionem Orlicka, 4etapový závod

 

V pátek 10.srpna odstartoval již 26.ročník etapového závodu Regionem Orlicka. Závod byl kvalitně obsazen jak českými závodníky  tak i výběrem z Polska,Slovenska,Německa a Maďarska. Startují 6-10člená družstva,jsem sám,žádnej tým nemám,tak mě ředitel závodu pan Bucháček přiřazuje k TJ Kovo Praha ..:-)

 

1. etapa měla start v Lanškrouně ,měřila 77km a jelo se 7 zvlněných okruhů,s jedním kopcem kde byla vrchařská prémie..Start slavnostní byl na náměstí.Obkroužime jednou náměstí a fofr začal!  Ihned po ostrém startu za městem se začalo jet velmi rychle...Občas se někdo pokusil odjet,ale rychle se vrátil zpátky... Ve druhém okruhu jsem byl 3.na vrchařské prémii... Přibližně v půlce závodu nenápadně odjíždí  8lidí, v tu chvíli si řikám že nemají šanci a do úniku nejdu a že  ke konci závodu se to sjede..a ejhle,nikomu se nechce z pelotonu jet,!všichni na špici svěsí nohy...Abych to tahal sám je totální blbost… 2 okruhy do cíle ,mají náskok 1minutu,nic jiného nezbývá než to zkusit sám...Takže nastupuju,a se mnou jede dalších 5 závodníku ,točíme se,ale balík začíná taky jet a pod kopcem nás mají…Aspon jsme to rozpohybovali…. Ale opět nikdo nechce jet,nevím proč se šetří,asi kdyby dneska pořádně závodili tak by další etapy neobjeli :- D … no nic,takže v kopci jedu tempo s Radovanem Doleželem  (TJ kovo Praha) střídáme se a každým okruhem se náskok uprchlíků ztenčuje… Cca 5km před cílem je naše ztráta pouhých 20vteřin..nakonec je sjet nedokážeme a balík cca 45 lidí špurtuje o cca 7místo.. dojíždim na 9.místě,ztráta na prvního 14vteřin…

 

Sobotní 2.etapa je časovka,na 9,5km v Lanškrouně.Startuju v 9:55h..jako jeden z mála nemám časovkářskou kozu s diskem,ale silničku na které normálně jezdím,všichni kteří  jedou o celkové pořadí mají kozu... Jak je známo,tak koza  udělá  minimálně 1minutu náskok oproti silničce.. od startu jedu na doraz,jede se mi dobře a před cílem dojíždím nějakýho borce o minutu,taky nemá kozu..-).. Nakonec jsem okolo 30.místa a ztráta 1:20min, všichni co skončili přede mnou měli časovkářskej speciál a dá se říct že časovka  rozhoduje tento závod…a profil byl vyloženě na časovkářský speciál...nebot první půlka byla lehce vlnitá a proti větru,a po otočce 4,5 km po větru a mírně s kopce.Ty disky jim letěly jako blázen,to sem čuměl,ach jo :-(((

 

Odpoledne je 3.etapa ,start  na náměstí v Jabloném nad Orlicí v 15hodin ,závod má 80km..

Po startu je 10km dlouhé stoupání,táhlé,přibližně okolo 4%,ke konci 6%.. jede se furt 35-40kmh.odjíždí Maďar,který najíždí na balík 15sekund, a vyhrává vrchařskou premii na Červenovodském sedle..já z pelotonu nastupuju a dojíždím si pro druhý místo(v nástupu jsem jel 44kmh) .Poté byl dlouhý sjezd  počkal jsem na balík a zanedlouho se vrátil i ten odjetej Madar... Další kilometry byli docela poklidné..přibližně na 35km odjíždí skupinka 10lidí,už se docela vzdalují a opět se přestává jet,takže za to beru a zkouším zase odjet,ale zachvíli mě dojíždí a to byl účel,aspon jsem to trochu rozpohyboval..po pár kilometrech dojíždíme i tu odjetou skupinku..

Na 38km je vrchařská premie,kopec přibližně 4km,průměr okolo 6%..jede se tempově,občas někdo zrychlí..na premii jsem 4., následuje dlouhý sjezd,a kdo odpadl v kopci tak se samozřejmě vrací do předu..53.km další kopec na Drozdov..jede se mi dobře..skupina má 14 lidí a blížíme  se k cíli… na 65km poslední vrchařská, a skupina se trhá jsem zrovna na chvostu, 5lidí odjíždí  a já tam nejsem :- ( na vrcholu ztráta okolo 20vtěřin,následuje technický sjezd na mokru,trochu v těch zatáčkách riskuju ale daří se mi odjet ze skupiny, někteří v tom sjezdu padají.. Posledních 10 kiláků jedem ve dvou s Polákem a snažíme se je dojet,máme je na dohled,poctivě se střídáme.ale Polák už docela vadne takže poslední km tahám víc než on,..  Nakonec  to uprchlíci dotáhli až do cíle. ..Před páskou 300metrů jsme si s Polákem podali ruce za skvělou spolupráci a pak si to dali ve spurtu na férovku, kde jsem ho vydusil takže 6.místo,ztráta 30vtěřin na skupinu 5lidí...

Celkově po dnešní etapě 13.místo, ztráta 2:30min,ve žlutáku je další  Polák.

 

Poslední 4. etapa měla 95km , startovali jsme poměrně brzo,v 9hodin.. Před etapou byla taktika odjet,na bednu jsem měl minutu,na žlutáka 2,5minuty! Prostě to zkusit, nebylo co ztratit, dojet celkově 10? Nebo 50? Nebo na bedně?  Takže prvních 10km bylo docela klidných..na přibližně 12km nastupuju a odjíždim s 8 dalšími závodníky…skupina je silná  všichni mají ztrátu přes 4minuty,někteří i 15minut… Deset kilometrů jedem šrot,všichni mají zájem jet...bohužel  v balíku to někdo nepochopil a na špici se skládají týmy,kteří maj v  předu závodníka..a i někteří z ,,mého mix týmu mě sjíždějí,, škoda,měl to tam někdo zakotvit..ale co,asi ze mě měli fakt strach. protože sem byl v tý skupince jedinej co mohl ještě teoreticky jít na bednu nebo i celkově vyhrát. Takže na 20km nás dojíždějí v kopci..potom je dlouhý sjezd..cpu do sebe gela a kousek tyčinky.. přestává se opět závodit,a nastává situace kdy do předu dojíždí odpadlíci který by jinak neměli nárok, a vpředu zas někdo nastupuje..všichni to necháváme bez reakce a to byla chyba!!! Nastoupili 2 závodníci,celkově měli ztrátu přes 10minut a všichni je nechali jet.. v průběhu závodu najeli náskok až 6minut,protože se nejelo ani z kopce.,vůbec se nezávodilo,jestli byli už vyčerpaný,nevím.ale já sám stím nic neudělám..takže se jdu zašít do balíku a taky něco sníst..jede se fakt pomalu,tepovku mámchvílema  80tepů.!!!to je kmpzák.-)). . Konečně začínají kopce..jede se mi dobře..na prémii se vždycky zrychlí ..jinak se jede tempově… na prémie nešpurtuju,nemá to cenu,vpředu když jsou odjetý,  tak ten 1bod za to nestojí..

Na 75km už je jasný,že ti vpředu se už nevrátí… na 80km ve sjezdu jedu hranu a můžu říct že všechny školim,vykloněný kolínko jak Samuel Sanchez  ve sjezdu dost získávám.. ale zachvíli zjištuju že mám pomalý defekt..přibližně z 10barů tam mam tak 7,5..ale dá se to,takže neměnim..to by stálo dost času..

To už jsme před cílem,a je to poměrně hektický, každej chce špurtovat,ale nevim o co? :- ) pozici mam docela dobrou,ale už to šolichám,takže 15flek v etapě..Chvilí po dojetí zjištuju že zadní kolo už mam prázdný,takže skvělý načasování defektu :- ))

 

Jdu se vyjet a pak vrátit číslo,výměnou za licenci,výsledky neznám  a odjíždim domů,abych stihl v telce Kulhece jak jede pro zlato na OH..a odpo  grilovačka a trochu doplnit glykogenový zásoby..

 

Večer se divám na celkové výsledky  a jsem celkově 9. ..vyhlašovalo se prvních deset lidí…a moje židle tam je prázdná a okolo sedí 9 závodáků.:-))

Ztráta 2:10min..  časovka rozhodla..ale výkon dobrej.. na bednu půl minuty!kdybych měl kozu?,jinak se mě jelo super.krize žádný,ale na některejch bylo vidět že to etapový jezdci asi nebudou,a spousta lidí se trápí strašně v kopcích,až sem byl udivenej,mě se kolikrát jelo jakoby nic a vedle mě funělo 70% balíku jak prase.-)))

celkové výsledky: https://cyklonovinky.cz/Novinky/Regionem-Orlicka-2012-(6).aspx

 

 

Fotky z 1.etapy

představení závodníků.. moje šťabajzna hosteska :-D

 

Na špici balíku se starám o tempo...nikomu se nechce závodit.. :(

 

zde je vidět pěkné vykroužení zatáčky...

 

elegantně a rychle projetá zatáčka.. 

to už se začlo jet.. 

2okruhy před cílem a peloton je pěkně natažený,ale poté následuje dlouhý sjezd do cíle. ti co mají problémy se vrací do předu .

Doplňovat je základ k úspěchu

Natažený balík,v průjezdu do dalšího okruhu

 

 

2.etapa Časovka

 

Měření převodů a posedu u časovkářského kola je samozřejmostí

 

 

Na startovní rampě..jako jeden z mála bez speciálu..

100 metrů před cílem jsem sjel závodáka o minutu..ale kličkoval a nedal mi možnost ho předjet..

 

pár metrů před cílem..už není místo na předjetí..a tak si už vypínám tepák..ale v háku jsem nejel :-)

v cíly.. 

 

Pár fotek co něktěří mají za časovkářská kola:

LOOK NA ZIPPECH !!

 

Sobota,3.etapa,Královská

 

před každou etapou probíhá představení závodníků..

 

Kopce byly fakt těžký! 

Podle výrazů to už většinu bolí... 

Jsem si nastoupil na premii..předemnou v trikotu vrchaře Rosťa Brokeš z Mapei Kaňkovský

Ze sjezdu na první figuře..

Špurt s Polákem o  6.místo..

 

Špurta jsem vyhrál..takže 6.flek v Královské etapě..

 

 

neděle 4.etapa, 95km

 

po 12km odjíždim z pelotonu..

 

nakonec nás odjelo osm ...

všichni měli zájem jet..

 

opět na špici..

Na první kopec přijíždim sám,skupina se rozpadla a peloton jsem měl za zády...

 

Rychle si tahám gel z dresu,abych doplnit vynaloženou energii...

tak jakýho? rychlýho anebo vytrvalostního gela? :-)

Vše je sjetý, i ti co v kopci nestačí..

Dělám si pozici,protože zachvíli bude vrchařská prémie..

 

Rozjetý tempo pod kopcem,bude to bolet,proto dávám gel !

 

Pohodička... :-)

rychlý sjezd do Ústní nad Orlicí..

Sprinetrská prémie v Žamberku..

Průjezd Žamberkem..

chvíle klidu...

 

 

tady už na pomalém defektu zadního kola..

Špurt po 95km..

 

 

Instagram

 

TOPlist