Světový pohár na silnici,Lucembursko+grafy

V pátek 6.července jsem odcestoval s reprezentačním výběrem na světový pohár na silnici,který se konal v Lucembursku.

Jede se dvouetapový závod ,již 65.ročník GRAND PRIX GENERAL PATTON.a to v městečku Ettelburg.

Po dlouhé 8hodinové cestě odpoledne dorážíme na místo kde se ubytujem a jdeme na švih, rozmotat nohy na hodinku, potom večeře a spát. V sobotu ráno klasicky snídaně, hodinku švih na kole s jednim intervalem a potom předzávodní oběd v podobě špaget. :-)

 

Do závodu jseme s 6 členým mančaftem

Potom jsme se přesunuli autem na start,který byl cca 30km od hotelu.Je sucho,cca 22 stupnu,Ve 14hodin start,po cca 2km ostrý start.etapa má 104km, Z počátku se mi nejede nicmoc,zvykám si na balík a hlavně na to tempo.Závodí se nadoraz.Jede se fakt rychle,od startu totálně naplno.Po přibližně 10km se cítim fajn,v balíku sem se zabudoval v popředí cca20lidí,furt se nastupuje. Na 26km přichází přvní horská premie, 3km průměr 6,7%, najíždim tam vpředu,okolo 10místa,jede se šrot. Cedím se dozadu,naštěští se mačkám až za hranu a jsem furt tam.První kopec jsem přežil,balík se zredukoval na přibližně 60lidí,závodí se i z kopce(maximální rychlost 89kmh !),takže žádnej čas si spočnout. Další kopce následují, jsou okolo 1-2km,takže docela dobrý. Snažim se jet furt vpředu,to se mi daří,dávám si totálně.V kopci mi nejde točit, jedu 60otáček jak Ulrich na Tour :) rvu to ze sedla, ale jsem tam,neodpad jsem! 

To už se blížíme k cíli,zbývá nám přibližně 20km a jedeme ještě 3,okruhy s kopcem,kde se jede na terezínu a fouká jak prase.Jak se blíží cíl tak se mi jede líp a líp. V poslednim okruhu ve sjezdu riskuju a dostávám se dopředu, poslední 1km je fakt technický,samá zatáčka,silnice úzký,skupina natáhlá. 200metrů před cílem se začíná špurtovat,vybírám si pravou stranu a to byla chyba,plácá se tam moc lidí,levá by byla lepší,škoda. Dávám do toho vše, nakonec 31.místo, ztráta na 5členou skupinku která nám odjela 19vteřin,jinak balík má stejný čas. Dojel jsem jako nejlepší z čechů, další byl Michal Kukrle mistr ČR okolo 48místa.Bohužel další kluci v mančaftu měli krizi,a neudrželi se v hlavní skupině,

a dojíždí  se ztrátou cca 6:38 a 13,47min.Zbývající dva závodáci našeho czech národáku jsou na to m ještě hůř,nestíhají limit a jsou diskvalifikováni!

 

Po etapě je přesun na hotel, večeře,masáž a spát.

Ráno se pořádně nasnídámě,sbalíme věci a čeká nás přesun na 2etapu do městečka Wincrange.

Je dlouhá 97km,od startu prší.Nejede se mi dobře,nemužu se dostat do tepů,potom se mi to klasicky rozjíždí,dostávám se  dopředu, okruh je těžký samej kopec,hlavně zásadní je 2km dlouhý 6,8% furt chčije!í a fouká. Hlídám si to vpředu aby mi to neujelo,ale ve třetím kole začíná pršet ještě víc,ze sjezdu ztrácím trochu pozici,potom je kopec,jsem totálně ztuhlý,nejde to,balík se mi vzdaluje,dalších 10km jedu v koloně ale nejde mi to dopředu dojet. Po konzutaci s trenérem nakonci 3.okruhu asi na 60km, tedy 2.kola před cílem to balím,nemá to smysl.Ostatní kluci z národáku již v tu dobu jsou odvoláni ze závodu.

Škoda,ale byl to můj 1velký závod na silnici a to tempo je pro mě nezvyk.Závodí se uplně jinak než u nás,ale to jsem tak nějak tušil,ale dá se snima jet,to je jasný. :-)

 

Jinak parta byla dobrá,p. repretrenér je v pohodě,masér i mechanici jsou zkušení,poprvé v životě se vo mě tak někdo staral,masáž před závodem to sem čuměl.a když mě mechanik každej večír vzal kolo,umyl a seřídil tak sem čuměl jak péro z gauče.

 

výsledky 1etapy: https://www.romers.nl/static/results/2012-07-7%21Luxembour%21Ettelbruck%21GP%20Patton%21Juniors/2012-07-07!Luxembourg!Ettelbr%FCck!GP%20Patton!Juniors%20-%20Stage%201,%20Etape%201.html

 

 

 

Instagram

 

TOPlist